歹勢啦,各位大大,素英文的......但已有{中譯本}^^

人氣好像不錯,可能需要這個範本的人不少,所以我自己寫英文又自己翻譯中文,未盡完美請多包函!

123 Pacific Rd

Manly NSW 2099

30 Sep 2004

02-9938 3899

Lxxx Jeans, Inc.

456 Market Street

Chatwood NSW 2038 

 

Dear Mr. Green:

Re: Consumer Complaint

 

I am writing to request a refund of your product. (Invoice no. 0438/E748)

On 8 August, I bought a shirt at your Dee Why chain.

Unfortunately, the colour of that shirt has run in the first wash. I wore the top once, then washed it according to the care instruction on the label, but the colour run badly, so much so that it was unwearable. I took it back, expecting to exchange it but was told that it had happened to another customer and the manufacturer had said it must be due to improper washing. Then I wrote to the maker myself, but six week later had not even received the courtesy of a reply.

I am disappointed because the product does not color-fast as you’d guaranteed and the consumer service was not performed correctly.

To resolve the problem, I would appreciate it if you could give me a refund.

Enclosed is a copy of the receipt.

I look forward to your reply and a resolution to my problem, and will wait until 15 October before seeking help from ACA. Please contact me at the above address or by phone.

Thank you for your assistance in this matter.

 

Yours sincerely,

Ruru Su

 

CC: (manufacturer)

CC: (Newspaper)

CC: ACA

(中譯本如下)

發文者地址電話

受文者名號地址

 

親愛的綠先生:

有關:客戶抱怨

 

在此本人要陳述的是{請求退貨退款}的相關事宜。(發票號碼 0438/E748)

今年八月八日,本人在貴公司低歪連鎖店買了一件襯衫。

很不幸的是,這件襯衫的顏色在第一次洗滌時就褪色了。我只穿過一次,然後照著標簽上的說明來清洗它,但它竟然褪色得很厲害,以至於我再也無法穿著它。我將它帶回低歪連鎖店,希望更換一件,但卻被告知其他客戶也遇到同樣的情況,製造廠回覆說那一定是不當洗滌所造成。因此我自己寫信給製造廠,但是六個星期過去了,卻連一封客套的回信也沒收到。

我很失望,因為這個產品不像你們所保證的是不褪色的,而你們的客戶服務也未正確地被展現出來。

要解決這個問題,我會感激你們,如果讓我退錢退貨。

附件是收據的拷貝。

我期待你的回函,並且解決我的問題。我等你的回覆到十月十五日,逾期之後,我會尋求消費者保護委員會的幫助。請透過以上地址或電話連繫我。

謝謝你在這件事上的恊助。

 

您真誠的

 

露露酥

 

抄送件:製造廠

抄送件:報紙媒體

抄送件:消費者保護委員會

 

備註:

ACA:Australia Consumer Affair(澳洲消費者事務委員會=消費者保護委員會)

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 allbestinoz 的頭像
    allbestinoz

    袋鼠媽之澳洲海角花園

    allbestinoz 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()